تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
یک جفت کفشِ جامانده پشت در.


این وبلاگ فرصتی ایجاد کردند تا کمی درباره حجاب و چادر حرف بزنیم.خیلی هم ازشون ممنونم:)

۱-چرا چادر میپوشی؟

بنظرم اول باید بپرسید که چرا حجاب؟! اولا من مسلمونم. و به یه چیزهایی اعتقاد دارم و دین ومذهبم بهم میگه که حجاب داشته باشم.در آیه ۵۹سوره ی مبارکه احزاب اومده:«ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومنه بگو که «جلباب »های خودرا بر خویش فرو افکنند. اینکار برای اینکه از زنان آلوده وفاسد شناخته شوند و مورد آزار مردان مزاحم قرار نگیرند بهتر است.

من نفهمیدم سوالو!اگه بحث چادره و اینکه چرا من مانتو رو بعنوان حجاب انتخاب نکردم باید اینو بگم که تو قرآن اومده جلباب! که تعریفش یعنی پوششی که سرتا پا را فراگرفته و تمام حجم بدن را میپوشاند. و خب چادر، بهترین گزینه است! من بجای اینکه مانتوی گشاد وشلوار گشاد ومقنعه ی بلند بپوشم یکباره چادر سرم میکنم.

۲-به اینکه چادر میپوشی چه حسی داری؟

شما وقتی لباس میپوشید چه حسی دارید؟!حالا یه لایه اضافه تر:/

۳-اگر مذهب نبود ممکن بود بازم چادر رو پوششت انتخاب کنی؟

اسلام هیچوقت چیزی رو بی اساس اجبار و واجب نمیکنه. پس حتما دلیلی داشته که حجاب رو برای زن انتخاب کرده.و اسلام هیچوقت چادر رو اجبار نکرده.بلکه این خود ماییم که چادر رو چون راحت تر و بهترین گزینه بوده انتخاب کردیم.من حتی اگه مذهبمم نبود حجاب رو بنا به دلایلی که در ادامه ذکر میکنم ، انتخاب میکردم.

۴-نظرت درمورد محدود کننده بودن چادر چیه؟

شاید اینطور بنظر بیاد اما چادر محدود نمیکنه. اونایی که میگن برهنگی و بی حجابی آزادیه زنه،اونا برداشتشون از آزادی اشتباهه.

۵-قلبا و بدون درنظر گرفتن دیدگاه های مذهبی، چادر رو قشنگتر میبینی یا لباسهای (حتی خیلی ساده) غربی و اروپایی یا حتی لباسهای ایرانی؟من بشخصه خودم لباسای قدیمی آمریکاییا رو که دامنشون بلند بود وآستیناشون پفی(مثل لباسای فیلم دهکده خاطرات)شدیدا دوست دارم. اما خب اگه الان اونارو هر جایی بپوشی مسخره ت میکنن!(چادر لباس نیست،بنظرم چادر یک نوع پوششه. و منم چادرو بخاطر قشنگیش سر نمیکنم که حالا بخوام اونو مقایسه کنم)

۶-هدفت از چادر پوشیدن چیه؟

در واقع دارید میگید هدف از  حجاب چیه؟!

از اونجایی که زنها بیشتر از مردها از جمال وزیبایی برخوردارند خداوند نمیخواد که شخصیت زن براساس این زیباییهای جسمیش شکل بگیره.و تن آرائی او باعث بوجود اومدن شخصیتش بشه.بخاطر همین به زن گفته حجاب داشته باش .تا این زیبایی در جای مناسب و به طریق معقول( یعنی همسر)اختصاص پیدا کنه.وقتی که جامعه زن رو  با اندام برهنه و بی حجاب بخواد،طبیعیه روز بروز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزونتر رو ازش طلب میکنه.و زن رو از طریق جاذبه جنسیش وسیله تبلیغ کالا و عاملی برای جلب توجه دیگران قرار میده.و این یعنی که ارزش یک زن تا سر حد یه عروسک و کالا پایین میاد!  شاید بگید مگه زیبایی عیب داره؟!اما زنی که تنها افتخارش زیباییش باشه بمرور زمان این زیبایی از بین میره و هیچی برای اون زن نمیمونه!واقعا،توی چنین جامعه ای چطور یه زن میتونه با ویژگیهای اخلاقی و با علم واگهاهیش به جایی برسه؟و نگاه مردها به زنها فقط برای رفع غریزه جنسیشون باشه...

حجاب زن،باعث حفظ امنیته!

ارائه زیبایی و مواضع بدن زن، به شهوت مردها دامن میزنه.و شاید بعضیها بگن خب چادری ها که خودشونو زیر چادر قایم کردند بیشتر کنجکاوی مردها رو برمی انگیزند!...اگه شما خیلی شیرینی دوست داشته باشید و دو تا صندوق جلوتون باشه،اولی درش قفله و میگن که توش شیرینیه و و شما حق ندارید که به شیرینی دست بزنید ،و صندوق دوم درش باز باشه و شما شیرینیو ببینید و بهتون بگن حق نداری بهش دست بزنی،آیا میری دنبال کلید اولی یا سعی میکنی شیرینی دومی رو برداری؟!کدوم راحت تره؟!

پس پوشش زن، میتونه اونو  از آدمهای هوس باز در امان نگه داره.و هرچی پوشش بهتر و کامل تر باشه،نگاه مردهای شهوتران بسوی اون کمتره و اینرو خود زن هم میتونه بوضوح حس کنه.

و سوم اینکه هدف از حجاب،آرامش روانی در سطح جامعه ست.اسللم میخواد مردا و زنها مسلمون روحی آرام و و اعصابی سالم داشته باشند.وقتی مرد به زیبایی ها وبرهنگی های زنهای جامعه نگاه کنه به فساد کشیده میشه،کم کم نسبت به همسرش سرد میشه و اینطوری آمار طلاق بالا میره و خانواده ها از هم میپاشن.

حجاب و چادر در اسلام از یه مسئله کلی و اساسی ریشه  گرفته .اسلام میخواد انواع التذاذهای جنسی (چه بصری،و لمسی و چه نوع دیگه) به محیط خانواده و در چارچوب شرع و قانون اختصاص پیدا کنه و اجتماع تنها برای کار و فعالیت باشه.بر خلاف سیستم غربی که حضور در جامعه رو با لذت جویی جنسی به هم می آمیزه و تعدیل و تنظیم امور جنسی رو به هم میریزه.

حس میکنی لازمه خودت رو از مردهای جامعه حفظ کنی؟

بله.در تحقیقات علمی در مورد فیزیولوژی و روان شناسی مردان ثابت شده که اونها نسبت به محرک های چشمیِ شهوت انگیز حساس ترند(تازه بر این اساس در قرآن اول مردها وسپس زنها رو از نگاه به نامحرم نهی کرده)و نگاه اونها به صحنه هایی که به برانگیختن شهوت می انجامه سبب تحریکشون میشه.و ایجاد هیجانهای بیمار گونه عصبی و سرچشمه ی مرض های روانی.حالا مگه اعصاب انسان چقدر میتونه بار هیجان رو تحمل کنه؟!مگه روانشناسا نمیگن که هیجان مستمر عامل بیماریه؟مخصوصا توجه به این نکته که غریزه جنسی نیرومند ترین و ریشه دار ترین غریزه آدمیه. پس آیا دامن زدن مستمر از طریق برهنگی به این غریزه و شعله ور ساختنه ش بازی با آتش نیست؟!

اگه آره نظرت رو درمورد مردهای جامعه بگو.

من نمیدونم که در پس چهره ی هر آدمی چه افکاری نهفته.پس احتیاط شرط عقله . من از کجا بدونم فلان آقا چطوریه؟!

تو تابستون دمای خیلی شهرهای ایران تا 50 درجه هم میرسه، تو این شرایط که چادر میپوشی چه حسی نسبت به خودت داری؟ما علاوه بر اینکه چادر پوشیدیم روزه هم گرفتیم و رفتیم امتحان خرداد هم دادیم.اولش یکمی سخته اما بعد عادی میشه.طوری که اصلا حسش نمیکنی.این سختیها فقط اراده آدمو محکمتر و دینشو قوی تر میکنه.

و سوال آخر،چادر و حقوق زن؟ چه چیزی به ذهنت نمیرسه در این مورد؟

سوالو متوجه نشدم.

اما حرف آخرم:« شاید مانتو و مقنعه هم حجاب باشه،اما اسلام از هرچیزی کامل ترین و بهترینش رو توصیه کرده و بنظرم چادر نمونه ی کامل تری هست برای خانومی که «واقعا»بخواد حجابو رعایت کنه.که چه بسا خانومها و دخترهایی هستند که بدترین وضع رو با چادر دارند...

خیلی ممنون که زمینه ای ایجاد کردین تا بتونم حرفامو بگم.:))

امضا:بهار چادری:))

Bahar alone^_^ ۲۲ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۹ ۱۷ ۱۱ ۸۶۱

نظرات (۱۷)

  • دُچــــ ــــار
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۱:۲۷
    از دخترایی که هنوز به سن تکلیف نرسیدن ولی چادر می پوشن خوشم میاد :))

    +امضاشو! :)
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۲ شهریور ۹۶، ۱۱:۳۵
      شرط میبندم یه بندشو هم نخوندی:)))
      +قابل نداره:)
  • kerman man
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۲:۱۰
    درود بر بهار چادری
  • یــاسـᓄـךּ ●‿●
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۲:۱۳
    :)
    چادرو دوست دارم اما دوس ندارم بزارمش !!!
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۹:۱۴
      ایشالا یروزی با میل خودت انتخابش میکنی:)))
  • کوچه دوازدهم
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۲:۴۹
    مطلب رو خوندم . خیلی خوب بود
    من در حدی نیستم که بخوام توی این رشته نظر بدم و بگم حجاب خوبه یا نه بده .
    مشکلی که الان در جامعه مطرحه حجاب نیست . بلکه تحمیل عقاید هست . اینکه یک خانمی انتخاب می کنه که چادر بپوشه یا لخت بیاد بیرون سلیقه و فکر شخص خودشه و واقعا هم به خودش مربوطه . اینکه بگیم حجاب بهتره یا بی حجابی که بحث باطلی عه . به نظرم یه مساله کاملا شخصی و خصوصیه که ما چه لباسی رو بپوشیم
    ولی بحث ها در اصل مشکل بزرگی که دارن اینه که تحمیل می کنن عقایدشون رو.
    خانم هایی که به چادر اعتقاد ندارن در مودب ترین حالتش چادری ها رو بی سواد و پایبند به اصولی منسوخ می دونن. منظورم از این خانم ها اون هایی که به افکار بقیه احترام میذارن نیست بلکه خودمون بهتر می دونیم منظور من کدام خانم هاست.
    برعکسشم خانم های چادری در مودبانه ترین حالت آدم هایی که حالا لباس عادی می پوشند رو خالص و با دین نمی دونند . در بدترین حالتشم که دسته اول اون دسته رو ابله و امل و دسته دوم هم اون دسته رو هرزه می دونن در متعصب ترین حالتش . مشکل ما دقیقا این توهینه و دخالته است.
    محجبه هرگز به خودش نمی گه به من ربطی نداره.هرکسی تو سلیقه خودش آزاده.همونطور که من آزاد بودم کسی چادرمو از سرم نکشیده بذارم اون یکی هم آزاد باشه! به جای اینکه پلاکارد بزنم یا دخالت کنم اینکه کی دین داره کی نداره دین و دنیا و آخرت خودم رو بچسبم
    برعکس هم هست . خانم های بدون چادر هم باید به چادری بودن اون دسته احترام بذارن و طی یک احترام متقابل بیان و این بحث ها رو جمعش کنند.
    اما متاسفانه اینگونه نیست توی جامعه. دسته اول چادری ها رو ابله می دونن. بعد یه سری آدم تند رو میرن راه پیمایی یا سخنرانی و شروع می کنن ایراد گرفتن و توهین کردن به خانم هایی که دوست دارند هرطور دلشون میخواد لباس بپوشند.بعد اون دسته میرن در اینستاگرام نه به حجاب راه می اندازن و خب به این دسته هم فشار میاد چون می بینه به افکار اونا احترام گذاشته میشه و کسی چادر از سرشون نمیکشه ولی به عقاید این احترام گذاشته نمیشه و به زور چادر میکنن سرش!
    این به اون دسته می توپه و اون دسته به این دسته.سر آخر بحث احترام به عقاید یکدیگر کمرنگ میشه و گم میشه و به قولی سوراخ دعا گم میشه و مردم میشینن به اینکه حالا بگیم حجاب خوبه یا بد. بشینیم بحث بذاریم طرفدارا دفاع کنن و غیر طرفدارا هم بحث کنن و زیر سوال ببرنش.
    اول از همه ما باید یاد بگیریم که به عقاید هم احترام بذاریم. اگر هم می خوایم به کسی بگیم بهتره در قالب پیشنهاد بهش بگیم و قبول نکرد دیگه از گردن ما افتاده و دین ای نداریم. ولی متاسفانه الان اینطور نیست و تا افکار خودمون رو با چماق تو کله فرد مقابل فرو نکنیم ول کن ماجرا نیستیم.
    من خیلی از این پست ها و مطالب ها رو خواندم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که همه باید توی پوشش خدشون آزاد باشن. نه خجاب کامل بده نه بی حجابی بده. هر کسی راه زندگی و دنیا و اخرتش رو بر حسب عقلش خودش باید انتخاب کنه! نه به زور!
    به زور باشه که کسی بهشت نمیره چون با قلب انتخاب نکرده چیزی رو!
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۸:۴۱
      من موافقم که باید احترام گذاشت.اما تو همین اسلام خیلی به امر به معروف سفارش شده.اگه ما با خوشرویی ازشون بخوایم و اونارو علاقه مند کنیم خوبه.
      +ببین نمیشه همه هر جوری میخوان بگردن.گرچه هر جوری دلشون میخوان میگردن و یه شالم میزارن که دهنارو ببندن.جوونی که خانواده ش مذهبیه.همسرش چادریه اینا رو ببینه در سطح جامعه میدونی چی میشه؟!
  • فاطمه .ح
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۸:۵۵
    عه فکر نمیکردم چادری باشی:|:|
    نه ناموسا فکر نمیکردم :|
    فکر میکردم عکسای اینستا مال خودته
    پس اینترنتی بود :)))
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۸:۴۳
      :)))
      دقیقا کدوم عکسا؟!
      من تو صفحه م هر کسیو راه نمیدم.:)))
      بعضیاش خودمم
  • فاطمه .ح
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۸:۵۶
    جالب بود!
    خوندم همه :دی
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۸:۴۴
      ممنون واقعا:)اینهمه تایپ کردم یکی خوند:دی
  • توکان سبز
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۸:۵۹
    دوست داشتید پست من رو هم پیرو حجاب بخونید
  • פـریـر بانو
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۲۳:۱۱
    این جوابا رو خودت نوشتی؟ بابا آفرین حس کردم یه کارشناسی چیزی داره صحبت می کنه :)) [منظورم محتوای کلام نیست. انتخاب کلمات و ترکیباته]

    :: خوب بود. در کل حجاب چیز بدی نیست. سودش به خود آدم میرسه و همون آرامش روانی که ازش گفتی...

    در کل من حجاب رو محدود به چادر نمی دونم.حجاب باوریه که وقتی بهش برسی با هر مدل لباسی میتونی اونو داشته باشی. مطمئنن کسی که مانتو می پوشه و حجابش رعایته از کسی که چادر میذاره و موهاشو می ریزه بیرون و آرایش غلیظ می کنه بهتر و متدین تره :)
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۸:۴۶
      +کتاب درباره ش زیاد خوندم.:))
      قبول دارم:))
      کسی که حجابش بدون چادر رعایت بشه و در رفتارش هم همون حجب وحیا رو داشته باشه از صدتا چادری که با اون وضع ها میگردن بهتره:))

  • احسان ..
    پنجشنبه ۲۳ شهریور ۹۶ , ۰۸:۲۳
    چه جوابای متینی
    زنان راهب و مسیحی در کلیساهای اروپا هم چادر داشتند البته به نوعی دیگر
    ولی خب حیف که دشمنان تلاش زیادی میکنن چادر رو از سر زنان ما بردارن
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۰۸:۴۶
      :))نظر لطفتونه
      +اره اتفاقا میخوام در اینباره هم یه پستی بزارم
  • حامد سپهر
    پنجشنبه ۲۳ شهریور ۹۶ , ۱۰:۰۶
    الان فهمیدم چرا وبلاگ برتر شدین

    اگه از نگاه شما فقط کسی که چادر سر میکنه و حجاب داره پذیرفته س پس یه روز عصر برید فلکه دوم صادقیه کم کم ده تا فاحشه ی چادری میبینید
    دوست عزیز اگه یه زن خودش نخواد هیچ نگاه مصمومی بهش نمیشه حالا چه با چادر چه با مانتو یا هر لباس دیگه ایی
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۳ شهریور ۹۶، ۱۰:۴۱
      حجاب در رفتار هم مهمه اما همه ش به اون بستگی نداره.کسی که چادرو انتخاب میکنه باید مفهومش رو هم انتخاب کنه.اونایی که با چادر فاحشگی میکنن یا به اجبار سرشون میکنن یا قصد وغرضی دارن.این دلیل نمیشه که از ارزش و وقار چادر کم بشه..
      :))ممنون از نظرتون
  • کوچه دوازدهم
    پنجشنبه ۲۳ شهریور ۹۶ , ۱۵:۵۳
    کاش یک بار به جایی اینکه بگیم پسر با خانواده مذهبی وارد جامعه بشه چی میشه یک بار بگیم یک پسر مذهبی وسط زن های لخت هم بره اعتقادش رو از دست نمیده و چیزیش نمیشه چون خجاب توی چشمشه.
    مرد و دین دار اونیه که مشروب براش آزاد باشه و تهیه اش هم راحت باشه ولی نخوره!
    اینکه ممنوع باشه و دسترسی بهش هم سخت باشه که خب همه مذهبی و دینی میشن چون راحته!
    ماه رمضون چرا ماه بندگیه . چون غذا هست و دسترسی هم بهش راحته. ولی ما انتخاب می کنیم که نخوریم و روزه رو نگه داریم. اینکه غذا رو ازمون بگیرند و بگن شما روزه داری کن و شما دسترسی به عذا نداشته باشی الکی بگی من روزه ام که نشد روزه گرفتن!
    یک بار هم مرد ها چشم هاشون رو جمع و جور کنن!
    ضمنا اگر قرار باشه ایمان و دین یک پسر مذهبی با یه تار موی یک زن توی بیرون بریزه .. همون بهتر که بریزه !
    صرفا یک نقده امیدوارم ناراحت نشین.
    کسی اگر خدایی باشه خودش جلوی خودش رو میگیره با زور بندگی نمیشه کرد!
    مث اینکه بگیم همه مسیحی ها ماه رمضون غذا نخورن چون که مسلمونا ممکنه هوس کنن روزه شونو بشکنن!!
    منطقیه؟
  • mr pic
    جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ , ۱۱:۴۱
    اگه این کارو بکنی که خیلی خوب میشه
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۵ شهریور ۹۶، ۰۹:۴۰
      خب عکس بده.
  • פـریـر بانو
    جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ , ۲۳:۰۰
    آفرین به تو گل دختر ^_^

    آره درست میگی :]
  • **miss _ golden**
    شنبه ۲۵ شهریور ۹۶ , ۱۲:۱۲
    البت که حجاب رفتاری مهم تره بهارجان چادری

    و البت که بنده هم چادری هستم😊😊😊
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۶ شهریور ۹۶، ۱۱:۰۸
      :)))معلومه
      +چقدر خوب^_^
  • لیمو ‌‌
    يكشنبه ۲۶ شهریور ۹۶ , ۱۳:۱۶
    مرسی از پستت خیلی خوب بود

    بعضی سوال های شخص مصاحبه گر کاملا با غرض بود و مشخص بود هدفش تحمیل عقایده. مثلا یکی از سوالاشون تو وبلاگشون این بود:
    "میدونی تو کشورهایی که پوشش آزاد دارند مشکلات فرهنگی این چنینی ندارند؟ -حتی در بین کشورهای مدرن اونهایی که تشکلات مذهبی قوی تری دارند و اونجاها هنوز دین و مذهب جدی گرفته میشه آمار تجاوز، طلاق و امثالهم از باقی کشورهای مدرن و متمدن بیشتره-"

    اصلا چه کسی همچین چیزی رو تایید میکنه؟ ما هر آماری دیدیم و شنیدیم دقیقا برعکس این حرف رو اثبات میکنه! کنتر نمیندازه که بگو!

    خلاصه که من به این دلیل که حس میکنم ایشون قصد داره چیزیو که وجود نداره، "حق" نشون بده دلم نمیخواست براشون کامنتی بذارم و راستش حال و حوصله اثبات حجاب و چادر رو هم ندارم. چقدر بحث کنیم. یا مسلمونی یا نیستی دیگه. لا اکراه فی الدین. اگه هستی حجاب داشته باش اگه نیستی هم حجاب زوری نیست.

    بعد یه چیزی هم من همیشه به "بعضی" آدم ها میگم که همیشه هم بعدش میپرن به من و قاطی میکنن... (!)

    قانون حجاب اجباری رو امام خمینی بعد از انقلاب اسلامی نذاشت. امام خمینی موافقش هم نبود! این قانون رو یه عده تندرو گذاشتن و واسه خودشون تصویب کردن. همون یه عده ای که میریختن تو خونه مردم باعث آزار و اذیتشون میشدن.
    الان خیال میکنی اون عده تندرو یه عده بسیجی و سپاهی و پیرو خط رهبر بودن؟ خیر!!!! اون عده همین طرز تفکریه که الان بر دولت ما حاکمه. شخص رییس جمهور که خودت بهش رای دادی اون سال در قانون حجاب اجباری نقش پررنگی رو بازی کرد. نمیخوام سیاسی ش کنم فقط میخوام نتیجه گیری کنم که حرف ها و اعمالتون کاملا در تناقضن. میگین آزادی؟ بعد دقیقا به کسی رای میدین که آزادی رو ازتون گرفته.

    والاع یه جور حجاب اجباری حجاب اجباری میکنن انگار من قانونشو گذاشتم یا از قبلش سود میبرم. منم مث همه جوونا بیکارم. هر جا هم میرم بخاطر چادرم بهم توهین و بی احترامی میشه. پس اینقدر مظلوم نمایی نکنید خواهشا. الان تو جامعه ما هر کی حجاب و به خصوص چادر داره بیشتر از همه اذیت میشه و حرف میشنوه. الان دوره رمونه ای رسیده که دین داری خییییییییییلی سخته خییییییییییییلی!

    در آخر این هایی که داد و فغان میکنن که هر کس عقیده ش محترمه چرا با انتشار همچین پست هایی سعی میکنن عقاید خودشونو بکنن تو چشم بقیه و حالا اگه کسی یه خرده اعتقاداتش ضعیفه اونو به چالش بکشن و براش شبهه ایجاد کنن؟ کجای اینکار در راستای احترام به عقایده؟
    احترام به عقاید ینی دقیقا بشین سرجات و در مورد عقاید بقیه نظر نده. اگه نظر دادی و بحث کردی یعنی تو هم هر عقیده ای رو نمیتونی بهش احترام بذاری و میخوای با بحث به بهترین نتیجه و بهترین عقیده برسی ( که البته معقول و طبیعی ش همینه و "احترام به عقاید" جزو مضحک ترین عباراتیه که بشریت برا زیباسازی جملاتش ازش استفاده میکنه)

    مرد ها نمیتونن جلوی خودشونو بگیرن؟ سوال اینه که میتونن یا نمیتونن؟ یا استفهام انکاریه؟
    خب معلومه نمیتونن. چشاشونو هر جایی که بخوان رو هر کسی که بخوان میندازن.
    میگن چون زنا حجاب دارن مردا هم هی نگاه میکنن :)) این خنده دار ترین و احمقانه ترین چیزی بود که من تو زندگی م شنیدم:))) اگه خیلی مردن وقتی طرف پوشیده س نگاه نکنن !! وقتی نمی تونن تو این شرایط جلوی چشما و کاراشونو بگیرن وقتی همه چی آزاد باشه چطوری میخوان اینکارو بکنن؟؟؟ آیا الان راحتتر نیست آدم شدن؟ بابا اینا همه ش بهونه س. خیلی احساس میکنین بهتون توهین میشه با حجاب زن ها؟ برای همین با چشاتون طرف چادری رو لخت میکنین؟ :)) گفتم که کنتر نمیندازه


    دیگه همین
    ببخشید بهار جون من با حرفای تو موافق بودم 90 درصد و این کامنت بیشتر برای گفتن نظرم بوذ و نه لزوما در راستا یا مخالف حرفای شما و ببخشید که مث شما کارشناسی شده نظر نمیدم :)
    بعضی نظرات اینقدر غیرمنطقی و واهی ن که آدم نمیدونه جوابشونو بده یا نه
    • author avatar
      Bahar alone^_^
      ۲۷ شهریور ۹۶، ۰۸:۲۵
      کامنتت عالی بود لیمو!
      دقیقا!وقتی یه نفر همچین سوالایی رو میپرسه ومیخواد شبهه ایجاد کنه و قانع هم نمیشه و نمیخواد بحث کنه و بهم میگه تو بلد نیستی بحث کنی،نشون میده نیتش خرابه.
      واینکه ماداریم چادر سر میکنیم.اونا حرص میخوردن،عجیبه!:/:))
      تازه میگن شما با چادر نمیتونید کاری بکنید.اما این خودشونن که نمیتونن کاری بکنن.
      +اتفاقا سوال کننده اصلا فکر نکرد که من کارشناسی شده جواب دادم.خلاصه طوری پیش افتاد که پس نیفته.
      +خیلی ممنونم بابت کامنتت.حرف دل منم بود.لیمو جان:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نویسندگان